V této druhé etapě dojde k výměně dolní poloviny hlavní JV startovačky (1B), čímž dojde k rozšíření startovačky na úžasných 20 metrů i ve spodní polovině. Další etapy (2A, 2B) budou následovat v letech 2026 a 2027.
Co sebou?
Bude chladno a měl by foukat sever, takže budeme v závětří. Rukavice ve kterých je cit a něco na rovnání terénu dle vlastního uvážení:
- rukavice (pevné a tenčí ve kterých je cit)
- krumpáč
- rýč
- hrábě (máme)
Občerstvení
V pátek je oběd pro brigádníky v „Občerstvení Doma“ na Rané, přes víkend v restauraci Skleník (dostanete poukázku). K večeři bude zelňačka, a opékání buřtů na ohni nebo grilu.
Nocleh
Nocování bude možné v Muzeu létání na Rané s vlastním spacákem a karimatkou.
Plán výměny
- Výměna začne demontáží starých rohoží, které se připraví k odnosu do sedla. Ze všech je nutné vydloubat trsy trávy pro opětovné použití.
- Terén se musí před položením nových rohoží srovnat!
- V pátek dopoledne přivezou nové rohože. Vyskládají se na betony u popelnic. Po obědě se musí rohože přeskládat na auto a vozík a následně se vyvezou do sedla.
- Rohože bude nutné vynést nebo vyvozit motůčkem ze sedla na vrchol. Při zpáteční cestě nutno budou brát staré rohože zpátky do sedla. V sobotu dojde k jejich odvozu.
- Jakmile budou nové rohože na vrcholu, může začít navazování k řetězům a k již vyměněným rohožím.
- V sobotu odpoledne do sedla opět vyjede auto s přívěsem a odvozí staré rohože.
- Najdeme zastrkané řetězy pod horními rohožemi a napojíme karabinami nové řetězy. Tam kde řetězy nenajdeme, musíme udělat znovu kotvu do země.
- Musí se připravit první horní řada. Rohože budou navázány k sobě a zároveň k vypnutým řetězům. Stejným způsobem se budou na horní řadu navazovat další čtyři řady = celkem se tedy vymění pět řad a nově bude 20 sloupců.
Rohože budou svazovány novou metodou v celé šířce, aby docházelo k rovnoměrnému přenosu namáhání. Uzlíky na popruzích bychom měli schovávat pod rohož, aby nedocházelo z zachytávání padákových šňůr. Viz video: